Emotions Country Resort - Καλιακούδα, Ανιάδα, Σύγκρελλο, Μουζίλο
Α Ξ Ι Ο Θ Ε Α Τ Α

Καλιακούδα, Ανιάδα, Σύγκρελλο, Μουζίλο

Από το δρόμο για το Μεγάλο Χωριό, και συγκεκριμένα πριν την είσοδο του, υπάρχει, βατός ανηφορικός χωματόδρομος. Από εδώ ξεκινάει μια ονειρεμένη δασική διαδρομή φτάνει στη θέση Λακκώματα και στο ορειβατικό καταφύγιο του βουνού και συνεχίζει είτε προς το χωριό Ανιάδα είτε προς το χωριό Ψιανά και το περιβόητο φαράγγι Πάντα Βρέχει. Η πορεία αυτή διατρέχει το πυκνό ελατοδάσος της Καλιακούδας, φτάνει σχεδόν στο δασοόριο και προσφέρει θέα και κατασκήνωση για τους... ψαγμένους.

Μετά φτάνουμε στη μικρή εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου και το μνημείο που θυμίζει την ιστορική μάχη της Καλιακούδας, που έγινε στις 28/8/1823. Εδώ απαραίτητη είναι μια στάση, αφού το σημείο έχει καταπληκτική θέα στη Χελιδόνα στο Παλαιό Μικρό Χωριό. Η θέση αυτή ονομάζεται Λακκώματα και βρίσκεται σε υψόμετρα 1.500 μ.

Στα Λακκώματα αριστερά ο δρόμος οδηγεί προς Ανιάδα - Ψιανά και δεξιά προς το χωριό Στουρνάρα (ή Δολιανά) και το φαράγγι Πάντα Βρέχει. Αριστερά και στα 9,5 χλμ. (200 μ. μετά δηλαδή) υπάρχει κι άλλο δίστρατο, όπου αριστερά ο χωματόδρομος οδεύει προς τα χωριά Ανιάδα και Συγκρέλλο, ενώ δεξιά προς το χωριό Ψιανά (δύσκολος - δύσβατος χωματόδρομος).

Προς Ανιάδα και ύστερα από 300 μ. ψηλά στα δεξιά βρίσκεται το διάσελο της Καλιακούδας, που χωρίζει την ψηλότερη κορυφή (2.101 μ.) με τη δεύτερη σε ύψος. Τα χιλιόμετρα που ακολουθούν είναι εξίσου όμορφα, διασχίζοντας το υπέροχο ελατοδάσος. Στα 16,7 χλμ. από την έναρξη του χωματόδρομου δεξιά σε 800 μ. είναι η είσοδος στο χωριό Ανιάδα. Η κεντρική πλατεία βρίσκεται στα 1.140 μ. και έχει πολύ ωραία θέα στις δύο υψηλότερες κορυφές της Καλιακούδας, σχεδόν 1.000 μ. ψηλότερα. Η Ανιάδα με τους 30 μόνιμους κατοίκους έχει κτιστεί σε μια πλαγιά επίσης μέσα στα έλατα.

Μετά την Ανιάδα, χωματόδρομος μήκους 4 χλμ. φτάνει στο έρημο σχεδόν χωριό Συγκρέλλο, με την υποτυπώδη κεντρική πλατεία σε μια κατηφοριά, στα 1.250 μ. Η εικόνα ερήμωσης το χειμώνα στο Συγκρέλλο είναι αποκαρδιωτική, μια και η θέση του χωριού ανάμεσα στα έλατα και η ευρεία θέα στο βουνό της Καλιακούδας είναι θαυμάσια.

Η διαδρομή Ανιάδα - Μουζίλο είναι απολαυστική και το χωριό που είναι φωλιασμένο σε μια λεκάνη στά 720 μ. ανάμεσα σε πλαγιές και με θέα μόνο προς το χωριό του Αγίου Ανδρέα, είναι το μόνο ίσως χωριό της περιοχής που έχει θέα σε μια πλαγιά προς τα βόρεια, γεμάτη από ένα δάσος βελανιδιών - ελάτων, με τις βελανιδιές να κυριαρχούν. Η ησυχία στο Μουζίλο (ακόμα και στις μέρες με κίνηση) είναι κάτι που πρέπει να θεωρείται δεδομένο.